کد خبر: ۲۳۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
پس از حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به مقر تروریستی متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال عراق و مواضع داعش در سوریه، رسانه‌های متعددی در جهان اخبار مربوط به این رویداد را منعکس کردند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر گزارش داد که بنابر اعلام سپاه پاسداران ایران، نیمه شب گذشته یک مقر تروریستی در منطقه کردستان عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت. سپاه ایران همچنین به مواضع داعش در سوریه حمله کرده است.

این خبرگزاری بدون اشاره به اقدامات مخرب اخیر آمریکا در غرب آسیا، حمایت بدون قید و شرط آن از حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حملات هوایی و دریایی تحت رهبری واشنگتن به یمن که نگرانی‌ها درباره گسترش جنگ غزه در سراسر منطقه را افزایش داده است، افزود: این حملات ایران در حالی انجام شده است که نگرانی‌ها نسبت به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه پس از آغاز حملات اسرائیل به غزه باتوجه به اینکه گروه‌های مورد حمایت ایران از لبنان، عراق، سوریه و یمن وارد آن شده‌اند، بیشتر شده است.

سه منبع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که ترافیک هوایی فرودگاه اربیل، پایتخت منطقه کردستان عراق نیز متوقف شده است.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره این حمله تصریح کرد در حمله ایران به منطقه کردستان عراق یک پایگاه که سپاه پاسداران آن را مقر تروریستی متعلق به موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل اعلام کرده است، هدف قرار گرفت.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود افزود: سپاه پاسداران ایران همچنین مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد و اعلام کرد که در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت و به‌علاوه در پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی در شهرهای کرمان و راسک، این حملات را انجام داده است.

شبکه الجزیره هم گزارش داد: سپاه پاسداران ایران نیمه شب گذشته موشک‌های بالستیکی را به سمت یک پایگاه متعلق به رژیم صهیونیستی در اربیل عراق شلیک و به مواضع داعش در سوریه حمله کرد.

بنابر گزارش الجزیره، دست کم صدای هشت انفجار در ساعات ابتدایی امروز (سه‌شنبه) در اربیل، پایتخت منطقه کردستان عراق شنیده شد.

سپاه پاسداران ایران سپس اعلام کرد که در این حمله مقر تروریستی موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل را هدف قرار داده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان مدعی شد در این حمله چهار نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند که پیشرو دزایی، رئیس شرکت «فالکون» که پوشش امنیتی موساد به شمار می‌آید، یکی از کشته شدگان است.

همچنین شبکه ای‌بی‌سی با انتشار خبر حمله ایران به مقر تروریستی صهیونیست‌ها در اربیل به نقل از منابع امنیتی عراقی گزارش داد که نیمه شب گذشته صدای چندین انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

ای‌بی‌سی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرعت پس از وقوع این حملات مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و اعلام کرد که «مقر جاسوسان» و «تجمعات تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه» را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است.

رسانه‌های محلی عراق بامداد امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی گزارش دادند که دولت عراق روز سه‌شنبه جلسه‌ای امنیتی درباره این حملات ایران که با محکومیت نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و همچنین وزارت امورخارجه آمریکا مواجه شده است، برگزار خواهد کرد.

بنابر ادعای شبکه ای‌بی‌سی، نیروهای ائتلاف همچنین سه پهپاد را در نزدیکی فرودگاه اربیل در عراق سرنگون کردند.

۳ منبع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که... | بازتاب حمله موشکی سپاه به مقر موساد در رسانه‌های جهان

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود درباره حمله موشکی نیمه شب گذشته نوشت: به گفته مقامات محلی، چندین انفجار در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه اربیل، واقع در شمال عراق را لرزاند و حداقل چهار نفر در اثر آن کشته شدند. به گفته سپاه پاسداران ایران، اهداف داعش در سوریه نیز مورد اصابت قرار گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، سپاه پاسداران ایران سپس بیانیه‌ای در رابطه با این حملات منتشر و اعلام کرد که هدف حمله موشکی اربیل «انهدام مقرهای جاسوسی و اماکنی بود که گروه‌های تروریستی ضدایرانی از آن برای طراحی یک حمله انتحاری در کرمان استفاده کردند که منجر به کشته شدن حدود ۹۰ نفر شد. سپاه همچنین به حمله در ماه دسامبر به مقر پلیس در راسک، واقع در جنوب شرق ایران اشاره کرد که حداقل ۱۱ افسر را به شهادت رساند.

نشریه پالتیکو نیز در گزارشی نوشت که سپاه پاسداران ایران مسئولیت حملات نیمه شب گذشته به یک پایگاه در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق را بر عهده گرفت.

روزنامه گاردین دقایقی پس از وقوع این حملات موشکی ایران از شنیده شدن صدای انفجار در اربیل عراق خبر داد و با اشاره به بیانیه سپاه پاسداران ایران نوشت که ایران پایگاهی را در منطقه کردستان عراق که گفته مقر تروریستی بوده، هدف قرار داده است.

خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس، شینهوا و آناتولی، نشریه تایم و فوربس، شبکه‌های ان‌بی‌سی نیوز، بلومبرگ، العربیه، اسکای نیوز، فرانس۲۴ و بی‌بی‌سی، روزنامه‌ها دیلی صباح، واشنگتن پست و فایننشال تایمز، رسانه صهیونیستی همچون روزنامه‌های تایمز آو اسرائیل، جروزالم پست و هاآرتص، پایگاه‌ها خبری، ازجمله آکسیوس و هیل، نشنال نیوز امارات، شبکه سی‌تی‌ویِ چین از جمله سایر رسانه‌هایی هستند که به صورت مشروح خبر مربوط به حمله موشکی بالستیک ایران را منتشر کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار